Vážení závodníci, pořadatelé, kolegové a kamarádi,

omlouvám se, že jsem si dala na čas s informacemi k následující sezoně AUTO Design Cupu 2022. Pravdou je, že jsem asi potřebovala získat čas odpočinku a znovu se nadechnout, než skočíme do další sezony starostí, výdajů, lítání po úřadech aj aj. Nadechnout se mi úplně nepovedlo, ale celý život žiju motorsportem, závody a rychlými auty, tak nezbývá než zatnout zuby a jít po hlavě do toho. :-) Třeba se objeví někdo, kdo pořádání závodů převezme (rádi mu pomůžeme a materiál poskytneme) a já si po dlouhých letech budu užívat volného času, klidu a rodiny.

Mám kolem sebe opravdu úžasný team lidí v čele s ředitelkou ADC Haničkou Hoďánkovou a jejím manželem Peťou. V mém rozhodování, zda-li další sezonu pořádat či nikoliv, bylo velikým překvapením, kdy Hanička, i přestože čekají s Peťou miminko, jednoznačně „zavelela“ POKRAČOVAT. Přeci ty léta pořádání nezahodíme. A my je nezahodíme...

Avšak v AUTO Design Cupu dojde k výrazným změnám, kterými si malinko ulehčíme naše konání.

Proto ten, kdo se bude našich závodů chtít účastnit, ať čte níže. Kdo nebude souhlasit s podmínkami účasti, s výší startovného nebo s čímkoliv jiným, co se soutěží bude týkat, ať na ADC rovnou zapomene, nekomentuje a nepomlouvá po dílnách a garážích a jezdí kdekoliv jinde. My už o takové jezdce nestojíme. Děláme závody pro ty, které baví závodit, trávit hezké chvíle mezi přáteli s láskou k motorsportu a ne pro egoisty, kteří si chtějí zvýšit sebevědomí hloupými připomínkami a pomluvami.

 

Pro rok 2022 bude hlavní změnou povinnost rámu v soutěžním voze. Vše bude uvedeno v Pravidlech ADC (pracujeme na jejich doplnění a budou k dispozici na našich stránkách, jak jste zvyklí). V určitých závodech bude možná účast s vozem bez rámu, ale to pouze po předchozí individuální domluvě a odsouhlasení účasti takového vozidla celým organizačním teamem ADC. Stávající posádky ADC mají tuto účast umožněnou automaticky.

Další změnou, která nás čeká pro nadcházející sezonu, je přitvrzení při přejímkách. Doposud jsme se vždy snažili vyjít všem posádkám maximálně vstříc. Když neměli cokoliv v naprostém pořádku, dělali jsme vše pro to, aby nemuseli „jet domů“. Vozili jsme náhradní hasičáky a nože na pásy, sháněli jsme šroubky, vrtačky, plachty pod auta aj. A to jen proto, že nám bylo líto posádky, která už byla na místě, že by si nemohla sjet. A taky jsme si občas dovedli představit, jaké pitomce by v okruhu svých známých z nás takový člověk udělal. Přeci nikde nebude říkat, že on nesplnil nějaké podmínky pro účast, vždy je snazší a COOL říct, že debilové jsou ti druzí. Takže, pomluvy jsou a budou, ale nám je to nyní úplně jedno, už nebudeme za naší ochotu trestáni, protože se to pokaždé otočilo proti nám (viz poslední závod minulé sezony).

Třetí změna není tak zásadní pro všechny, ale pro nás určitě. Budeme se snažit uspořádat opět čtyři až pět závodů v sezoně. Ale tentokrát už ne jako seriál závodů, ale každý závod jako dílčí. Co to znamená? Že každý závod bude samostatně vyhlášen, předány poháry, což bylo i doposud. Ale od letoška nebudou závody sčítány do celkového pořadí a nebude sezona končit vyhlášením vítězů za uplynulý rok. Důvodů je několik. Za prvé, když některý závod nebudeme schopni uskutečnit z jakýchkoliv důvodů - zdravotních, legislativních, časových, finančních… a nebo takový závod budeme muset termínově přesunout, tím pádem nebudeme muset od posádek poslouchat, že odjely celou sezonu a bodují o místo v Cupu a že tohle nemůžeme a musíme to a tamto. A za druhé, finanční náročnost na dílčí závody je opravdu vysoká a uspořádání závěrečného vyhlášení seriálu je sebevražda. Posledním důvodem je, že nebudeme poslouchat, kdo komu a jak a proč bere body a jak to, že jel tady a tady nemohl a bla bla.

Největší a nejmíň příjemnou změnou, která se dotkne každé posádky, je změna maximální propustnosti posádek do závodu. Chtěli bychom náš Cup vrátit do kolejí pohodového a příjemného závodění, kde se nebudou posádky na sebe dívat skrz prsty, kde bude přátelská atmosféra a budeme se všichni usmívat a mít radost, že nasbíráme soutěžní kilometry, zkušenosti a budeme v příjemné společnosti a ne sami doma u počítačů. Toho docílíme pouze tím, že bude omezen počet startujících, což má také nepříjemnou stránku. Protože nejsme schopni uplatit veškeré náklady s uspořádáním soutěže za ,,staré“ startovné, budeme nuceni startovné navýšit. Ale oproti tomu si každá posádka zajezdí víc. Z toho tedy plyne, že to takové drama nebude. A vy, kterým se už doposud zdálo startovné vysoké a museli jste to silácky mezi kamarády komentovat, vy určitě naše závody nejezděte. Startovné za celou sezonu je totiž levnější, než jedna sada lepších pneumatik a každý si přeci může vyzkoušet, jak dokáže uspořádat soutěž a kolik ho to bude stát.

Tak tolik asi k plánu na tento rok.

Jestli můj článek vyzněl odměřeně a nemile, není to tak. Jen potřebujeme, abychom do nové sezony nastoupili s čistým stolem.

Celý organizační team, včetně mě, se na vás těšíme a budeme rádi, když nám zachováte přízeň.

A na závěr mi dovolte srdečně poděkovat za obrovskou oporu a vyjádření spokojenosti a chvály na náš Cup v době, kdy mělo být jméno AUTO Design Cupu pošpiněno.

Netušila jsem, jak velké množství spokojených posádek za námi stojí a moc mě – nás to potěšilo. DÍKY

Za AUTO Design Racing Team

Eva Čalounová